vrijdag 4 september 2009

Werken


Omdat ik (Els) niet meer wist wat ik wou (onderwijs, verpleging, werken met kinderen,...) besloot ik me in te schrijven op de VDAB en te zien wat er verder zou gebeuren. 4 dagen later telefoon van het AZ Vesalius Tongeren. Dag erna gesprek en in de namiddag vroegen ze om maandag mijn contract te gaan tekenen. Omdat het mij allemaal toch wel een beetje TE rap ging besloot ik pas te gaan tekenen NA onze vakantie. Het werd de maand augustus voltijds. Dit was mijn eigen wens zodat ik eventueel vrij was voor een jobke in het onderwijs. Ik had onmiddelijk het gevoel "Joepi, ik ben terug!!!". Het was een leuke ervaring, weer bloed trekken, weer spuiten zetten, blaassondes uittrekken en zelfs voor het eerst een infuus prikken! Maar uiteraard is er altijd een maar. Als ik na verloop van tijd alles op een rij zet denk ik dat ik over een jaar of tien in het onderwijs misschien doe wat ik het allerliefst zou doen: stagebegeleiding bij de baby's, peuters en kleuters. In het ziekenhuis zou ik daarentegen ook doen wat ik graag doe, maar nog steeds vervangingen van zieken, posten draaien en een "minimum" van verlof hebben.

Dus besloot ik voor het onderwijs te gaan en ik heb me ingeschreven om mijn kinderzorg te behalen via de examencommisie in Brussel. De boeken zijn al gekocht, stages al een beetje geregeld. En alzo hoop ik aan te tonen aan mijn volgende werkgever dat DAT iets is wat ik het ALLERLIEFSTE zou doen!

Geen opmerkingen: